ByE 2011


Assalamualaikum.. Hye2 semua.. begitu lme tidak muncul, bru skrg menjelma.. bkn suda bosan jejari ini mau menaip atau meluah kn perasaan, tpi msa utk berfoya-foya dgn blog ni sngt trhad.. xde msa lngsung utk mengadap bookmon sy ni 24j. brbeza dgn thn2 yg sebelum ni.. seorang student yg x berhenti mengadap bookmon.. pnh juga x ttp bookmon hingga keesokan ary nye.. huhu.. sngt kejam.. ^_^
lokasi: Istana Budaya Kuala Lumpur

Suda berbulan tidak update n3, bru skrg jejari gatal utk menaip.. huhu.. skjp je kn dh msuk 2012.. begitu la msa terus berjalan, jalan dan terus berjalan utk melangkah ke masa hadapan.. masa mengajar kita segalanya..yang berlalu itu adalah kenangan, dan yg akn dtg itu adalah impian.. seperti biasa, stiap thn msti ramai yg mula berazam utk membuka buku baru.. buku kehidupan yg akan di isi segala mcm kenangan.. bagi sy, segala impian sy utk thn 2011, sume tercapai.. dgn berkat doa ibu bapa dn keluarga, azam, impian dn harapan sy bnyak tercapai.. sehingg akhir thn 2011…
lokasi: rumah dato' Yusof Haslam
Selama setahun yg lalu, bnyak perkara yg gembira berlaku.. namun ada juga perkara yg sedih brlaku.. begitu lah lumrah hidup.. ada hidup, ada mati.. ada pahit, ada manis.. ada gembira, dan ada sedih.. namun apa yg berlaku, kita perlu la bersabar.. semua perkara itu telah di atur kan oleh Allah.. Alhamdulillah..
Thn lalu, sy telah Berjaya tamat pengajian sy d Pulau Pinang. Dan skrg, sy hanya menungu hari konvokesyen dan penganugerahan diploma saya.. ini lah azam sy utk berjaya menamat kn pelajaran sy. Walau pn result nya tdk la segempak mana, tpi sy bersyukur krana tidak mencacatkan rekod keputusan sy..Alhamdulillah..
lokasi: batu cave
thn lalu juga sy telah mendapat 2 org anak buah, iaitu Puteri Nur Hasanah & Muhammad Daim Darwisy yg tiut miut.. hik3!!dan secara automatic, parents saya d gelar atok & nenek.. kikikiki.. saya gembira melihat ibu bapa saya gembira.. ^_^ bagi diowg, cucunya ini lah yg akan jdi penyeri hidup kami sekeluarga.. I’Allah..

dan akhir skali, saya bersyukur kpd Allah, sy telah Berjaya terpilih utk menduduki ujian medsi, dan temuduga d UPSI (Universiti Pendidikan Sultan Idris),Tanjong Malim, Perak .walaupn sy belum tahu keputusan nya berjaya atau tidak utk kemasukan ke UPSI 2012 ini, tpi sy bersyukur sngt2, kerana sy telah tercalon utk belajar d sana.. bkn mudah utk masuk ke U tersebut.. masa saya pergi interview pn 31 dis yg lalu, terlalu ramai student yg terpilih. Dan yg pasti, mereka bkn dri golongan yg rendah.. semua nye bijak pandai.. saya ada juga terpandang borang yang perlu d isi oleh pelajar2 trsebut.. kebanyakan nya dripada STPM dan Matrikulasi.. dn result diowg pn gempak2.. nk d banding kn dgn sy.. huhu.. macam langit & bumi, mcm engang dgn pipit.. macam.. mcm ape erk?? =p whtever la! Huhu.. yg pasti sy dh berusaha bersungguh2 sewaktu interview dan ujian medsi trsebut.. sebanyak 300 soalan yg perlu d jwb semasa ujian medsi dan 3 owg juri yg ada sewaktu interview trsebut.. mujur juri2 tersebut sngt peramah dn kelakar.. xde lar berdebar sangat aty sy ni sewaktu melontarkn kata2 utk menjwb soalan mereka.. kikiki.. ^_^
klik pic utuk tumbesaran.. ^_^
sekiranya sy tdk berjaya utk ke U tersebut, sy ttp bersyukur krn telah pn trpilih utk ke sana.. thnks kpd famly sy kerana sudi meluangkan masa utk menghantar sy ke Perak.. after saya abis interview, Kitowg trus ke K.L (1.1.2012).. g jalan2 kt sana.. kitowg smpai d K.L pd malam thn bru.. tido d KL Interbational Hotel.. so, secara kebetul, dpt lak hotel yg menghadap KLCC n KL Tower.. huhu.. seronok la melihat bunga api thn baru.. ngeh3!!!!
lokasi: KL International Hotel
Ok la.. terakhir utk n3 ini, doa saya utk kamu, semoga Berjaya dgn apa yg d impikan oleh kamu semua..sila target impian kamu semua.. dan usahalah agar ia Berjaya kearah sasaran.. jika thn 2011 kita jatuh.. bangkit la di thn 2012 utk kemenangan.. jika thn 2011 banyak yg sedih, bersedialah utk gembira utk thn 2012.. jika thn 2011 bnyak keburukan, cari la kebaikan di thn 2012.. rugi la seseorang itu jika hari ini sama dgn hari semalam.. jadikan la setiap azam kita mampu menjadi kenyataan.. dan setiap usaha kita itu, perlu la d iringi dgn doa.. I’Allah.. percaya pd diri yang Allah sntiasa berada d sisi kita..
Di sini saya ingin mengucapkan Selamat Tahun Baru 2012.. 2012 plz better than 2011.. jadikan azam anda satu impian yg akan dicapai..

tata sume~ (^_^)


0 comments:

By :
Free Blog Templates