゚*゚o。゚o゚ ...Salam Ramadhan 2012...゚o゚。*゚*゚o。゚o゚

SaLaM RaMaDhAn
Salam. Camat tengah hari u alls.. ^_^ rasanya belum terlambat kan untuk saya mengucapkan Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak =) Semoga kita dapat menggunakan peluang ini dengan sebaiknya untuk meningkatkan iman kita sebab belum tentu tahun depan kita dapat berjumpa denganya.. 

 
sementara menanti isyak, saya dan abah tengok berita ^_^

Tahun ni puasa terasa tenang dan seronok sangat. Tau x kenapa?? Hik3!! Saya rasa tenang sebab saya xyah nk fikir fasal kerja or study. Dan rasa seronok bila saya dapat bersahur dan berbuka dengan keluarga tercinta.. owwhhh.. perkara yang paling gembira dalam hidup. Pas berbuka pergi tarawih sama2 ngn abah, mak, abang, adik.. huhuuhu.. susah sangat nak rasa suasana begini.. ^_^ jalan kaki sama-sama ke masjid. Kadang2 Abah suka tukar2 masjid utk solat tarawih. Seronok sangat. Banyak suasana yang dapat kami rasa. 

-balik tarawih- aiman say: "kak tyra, jom amik pic guna handfon adik" (muka bangga ^_^)

Hari pertama puasa, mak saya x sihat. :) cian mak. Saya ngat nk wat mee sup. Mak kata xyah wat susah-susah. Masak sardin je. Saya pn okey je. =) bila kt dapur adik saya tanya nak masak ape. Dengar je sardin, dua-dua buat muka sardin. Hahhahhahahh.. saya tau, diowg msti nk mam macam-macam. (“mam” ayat manja yg sering d gunakan utk menyebut “makan” ^_^ huhuhu) Nak2 first puasa. Hihihi.. Masa ni la nak tunjukkan kehebatan memasak.. hik3!! Tapi xde la masak yang pro2. Saya Cuma pandai masak sikit2 je. Huhuhu.. ptg tu Sy pikir2 menu pilihan saya, ayam masak Lauk kemboja, kacang buncis goreng dan juga sambal sardin. Huhuhu! Tu dia! Bila brbuka, mak terkejut la tgk macam2 makanan ada. Siap goreng nugget dgn cekodok pisang. Hhahahhaha!! Saya memang suka memasak. Huhuhu.. kalau mak sihat, msti mak x kasi masuk dapur. Abis sume barang2 kt dapur tu saya guna.. hahhahha!! Time brbuka Alhamdulillah.. sume kata sedap. Abah siap kata “Senang Fyzi cm ni”. Hahahhahah! Adoi,, “masak benda mudah. Memang senang bah”. =) Huhuhu.. ^_^ urm, sayang nye saya x pat nk amik pic sume2 tu. Sbb sy terlampau buzy kat dapur.

Cik Puteri tomey-tomey ^_^

Hmm, ok la kalian, saya stop d cni ye. Cik Puteri dh nangis.. huhuhu.. susah nk berceloteh tengah hari cengini. Gadis cumil ni asyik usik n nangis2 manja je dgn saya. Nak sangat perhatian dari mokde dia.. huhuhu.. ok..Salam Ramadan dan Selamat Berbuka yer blogger tersayang.. ^_^  

 

oppssss.. jgn lupa niat sahur untuk esok tau.. ^_^ 
~Assalamualaikum~

0 comments:

By :
Free Blog Templates