゚*゚o。゚o゚ ...Cinta & Kecewa...゚o゚。*゚*゚o。゚o゚

Salam.. hye ebybadi.. kenapa saya agak neglect blog lately. hampir 3 bulan lebih kan.. memang rasa sedih bila pikirkan blog saya ni.. rasa macam dah terabai sangat-sangat kan.. saya betul-betul buzy.. langsung xde masa nk update blog ni.. but saya betul-betul rindu pada blog saya.. nowadays kalau saya online pun hanya untuk cari bahan or jurnal untuk siap kan asiggnment..nak bukak FB n twetter pn dh jarang dah.. mujurlah mak hadiah kan Samsung galaxy y yang banyak beri makna pada saya.. dapatlah on FB kejap and cari bahan2 yang d perlukan dengan cepat.. saya pun x tau la kenapa sem ni terlampau rajin sehinggakan tidak menghiraukan orang di sekeliling.. huhuhu.. ^_^

post yang lalu cerita pasal dapat surat konvokesyen. n then dh jnji kt situ nk masukan pic konvo kn..kn..kn..?? ok.. janji tu akan di tunaikan.. tpi next post okey... sekarang ni tak boleh sebab nak cepat.. my housmate yg cute2 tu ajak dating kat pasar malam.. hahhahaha!! kalau x g kang, konferm sume wat muka mucuk!. huhuhu.. 

apa yang nak d cite kat cni, pasal roomate saya yang saya sayang ni, cik kaka


malam semalam cik kaka ni dapat msg dari kawan dia (cik zaza). suruh dia call balik. de hal dia nk cerita. penting katanya.. sedang saya menikmati kuew tiau kt ruang tamu rumah kami (kolej), cik kaka ni baru balik dari bli topap. n then masuk rumah trus meluru masuk ke dalam bilik.. saya still x perasan apa yang dah berlaku. tiba-tiba:

cik kaka: tyra! cini jap..

tyramon: ok! (berlari masuk bilik)

cik kaka: tyra.. (menangis teresak2 sampai hidung merah2)

tyramon: lar! kenapa ni!

cik kaka: tyra.. fariz (bukan nama sebenar) 

tyramon: kenapa??

cik kaka: dia nak kawin tahun depan.. :'(

tyramon: hah! betul ke?? (terus terasa panas telinga ni. n rasa mcm nk mengalir air mata ni.. tpi saya kuat kan semangat)

cik kaka: betul tyra.. dia tunang dan nikah terus tahun depan.. isk..isk..isk..

tyramon: lar.. cm ne leh jadi cm ni.. ika..ika kena sabar.. ika xleh lemah cm ni..

cik kaka: penat tyra.. ika tunggu dia.. ika x bukak hati ika utk org lain.. pedih sangat hati ni.. sangat pedih.. :'(

tyramon: ika, myb bukan tu jodoh ika. dia bukan yang d tetapkan oleh Allah utk ika. ika kena sabar. ni semua ujian dari Allah. ika kena kuat. sekarang ni kita tengah study. ika kena ingat mak ayah ika..

cik kaka: ika x tau tyra.. ika tringat semua janji-janji dia.. 

tyramon: ika, jangan cam ni.. ika perempuan baik. bukan tyra nak puji ke ape.. ika memang perempuan baik. perempuan baik adalah untuk lelaki yang baik. ika kena redha dengan apa yg terjadi ni. kita x bole nak salah kan dia. jodoh tu milik Allah. kita hanya mampu merancang ika.. dah, skrg tyra nk ika buang FB dia, buang pic dia, n buang sume kenangan dgn dia. Dan jangan sebut agi nama dia dalam bilik ni n tyra pn x usik ika ngn dia agi k. ika kena slalu bz kan diri utk lupakan dia. tyra akan bantu ika.. 

cik kaka: isk..isk..isk.. thanks tyra..

tyramon: ika nak nangis, nangis la.. tyra tau, perasaan sedih tu mmg ada.. tpi sok xmo tengok ika nngis agi tau.. (kamo nngis sangat comel waktu itu..)

cik kaka: nngis sambil senyum..

pedih sungguh hati ni kan..

to ika, myb kamo xtau mengenai blog ni.. tpi saya still nak cerita d sini tentang air mata kamo.. :'( sangat sedih dengan apa yang terjadi dengan kamo.. begitu kuat kamo menempuh segalanya kn.. :'( kalau saya d tempat kamo, saya x sekuat kamo.. 

apa-apa pun, saya sentiasa ada d belakang kamu untuk melupakan dia dan kamu perlu kuat untuk ini..

*moral d cni: jangan mengharapkan sesuatu pada kekasih kita selagi dia belum menikahi kita.. ^_^ kita perlu sempoi je ttg ini.. xyah nk filling2 sangat la.. apa yg penting, belajar untuk mencapai kejayaan. itu yang terletak d tangga pertama.. sanggat bangga mempunyai sahabat@ roomate tersayang yang sngat tabah! ^_^

cukup stakat ini.. nnti jumpa lagi.. da~














0 comments:

By :
Free Blog Templates