゚*゚o。゚o゚ ..ReZeKi...゚o゚。*゚*゚o。゚o゚

                                                                        rezeki saya ^_^

Selamat malam semua.. ^_^ saya ada cerita untuk malam ni. hehehe!!  Tadi balik dari futsal, perut rasa lapor.. so, pegi la beli mat beef + cheese.. lebih kurang macam oblong lar.. pastu, nak duk depan kdai buger tu mcm malu lak.. saya pun pergi la merayap-rayap kat foyer.. berapa minit tu datang balik.. tapi buger masih tak siap lagi.. buat-buat la baca papan kenyataan yang ada kat foyer tu lak.. berapa minit kemudian:

abg buger: adik, dah siap..
saya: berapa abg? (sambil tercari2 duit kat dalam poket seluar)
abg buger: xpe dik.. dah de org bayarkan (sambil tersenyum)
saya: hah?? (sambil pusing kepala kiri dan kanan) sape bang??
abg buger: ada orang belanja dik.. dia kata nak sedekah..
saya: Ya Allah.. ye ke abg.. (muka terkejut)
abg buger: ye dik.. ambil la..
saya: ish, terharunya.. hihihi.. abg, kalau abg jumpa dia lagi, abg cakap sy ucapkan terima kasih yer.. (rse mcm merah dh muka ni) terima kasih abg..

::terpinga2.. mata masih pandang sekeliling. kot2 ada yang memerhati. tapi xde pun.. sape yang baik hati tu kan.. saya doakan dia di permurahkan rezeki dan berjaya di dunia dan akhirat.. amin.. :')


Dari Amr bin Auf, ia berkata : Rasulullah SAW bersabda “ Sesungguhnya sedekah seorang Muslim itu akan memanjang umurnya; dan mencegah dirinya dari kematian yang buruk; serta Allah jadikan dia sebagai penghapus dosa, kesombongan dan keangkuhan .” ( HR Thabrani )

0 comments:

By :
Free Blog Templates