゚*゚o。゚o゚ ..Steamboat...゚o゚。*゚*゚o。゚o゚

 cik tyramon n cik kaka

Hye lovelies.. ini cerita masa 27 febuary 2013.. saya pergi jalan-jalan cari makan bersama ex roomate saya yang tersayang ni.. hihihi.. ^_^ kami makan steamboat kat kalumpang. xjauh pun dari kampus saya. urm, makan kat situ memang banyak.. ambil je la apa yang u olls nak ambil selagi x kenyang, jangan balik okeh! makan sampai habis.. =) makan macam-macam.. satu kepala rm20. so, rugi la kalau u olls makan sikit. 


Pada asal nya, rancangan kami nak pergi hari Jumaat. tiba-tiba, dapat mesej dari cik kaka (ex roomate), dia kata xsabar nak p makan steamboat.. suruh siap cepat. pukul 7.45 mlm dia datang ambil. what??? memang terkejut tapir la kn.. So, rancangan kami di awalkan pada hari rabu.. hahaha!! kelam kabut time tu.. dah la dia kasi mesej dalam kelas English. kelas tu balik pukul 7.00 malam. Mujur la sir saya tu tamat kan kelas awal. 6.30ptg gitu.. ^_^ sampai je kat umah, campak beg, trus siap-siap mandi. hujan lebat kat luar. saya pun call cik kaka balik. 

cik tyramon: "ika, jadi ka nk p ni?"
cik kaka: "jadi.. pasai pa x jadi pulak?"
cik tyramon: "x.. kan hujan.."
cik kaka: "lor, kita naik kreta. bukan jalan kaki. hehe! siap cepat. ika amik pukul 7.45. ika tunggu kat depan gate tau"
cik tyramon: "ok" dan terus campak handfon, p iron baju.. ^_^

dalam perjalanan memang banyak la cerita kan.. biasa la.. kitowg memang begini.. simpan banyak2 cerita, n then, bila jumpa kita akan bergelak sakan la.. nak2 dalam kereta. memang seronok bergelak ketawa. ada gak perasan, time berhenti kat traffic light, de mamat ni pandang kitorg. maybe dia kata dalam hati, "apa agak nya yang diorang cerita tu kan. seronok betul". itu klu pikir positif. kalau negatif lak, "xnak aku buat bini". hahahaha!! ^_^

okeh! jom tengok pic kami main masak-masak.. ^_^ 

Kami berkerja sama memasak.. hihihi ^_^

daging, dan udang. 





okeh! ini round yang kedua.. saya punyer.. hihihi.. 

cik kaka ubah resepi dia sendiri.. letak black paper kat daging tu.. memang sedap!! ^_^

cik kaka di tugaskan letak majerin. hihihi.. =)


Alhamdulillah.. berjaya jugak habiskan semuanya.. ^_^ kalau x habis, kena denda tau.. hihihi! 
*tips untuk makan steamboat: jangan tamak. ambil setakat mana kita mampu makan, pastu kalau dah habis, masih lapar, pergi ambil lagi. biar berulang kali ambil makanan, tapi jangan ambil banyak-banyak, pastu x habis. okeh!

dan yang terakhirnya, Aiskrim.. :)

muka dua orang gadis yang suda kekenyangan.. hihihi..
 

kami tinggalkan kenangan dan pinggan mangkuk yang begitu banyak di situ..hihihi.. Alhamdulillah. perut pun kenyang. Rezeki dari Allah.. i'Allah, kalau keluarga saya datang Tg Malim dan bermalam di sini, saya nak bawa mereka makan di sini. Yahooo~ ^_^

~tata~



#berulang kali dengar lagu kt blog ni..  myb rentak, alunan muzik atau suaranya best.. x tau la kenapa.. tapi yang pasti, ia nya ditujukan kepada encik cinta (fyzimon).. :')

0 comments:

By :
Free Blog Templates